PORADY

CO NOWEGO NA FACEBOOK’U?

W ostatnim czasie Facebook wprowadził wiele zmian. Zmiany dotyczą nie tylko oprawy wizualnej, ale również funkcjonalności.

Na profilach firmowych możemy znaleźć teraz nowe opcje zamieszczania, których wcześniej nie było. Oczywiście nowości mają zachęcać firmy do kupowania płatnej reklamy na Facebook’u.

Jednak ich wygląd jest bardziej przejrzysty i zrozumiały, co z pewnością ułatwi użytkownikom korzystanie z serwisu społecznościowego.

Duże zmiany zaszły również w informacjach o stronie.

Podczas ostatniej aktualizacji z Facebook’a zniknęło wiele informacji, m.in. długi opis, krótki opis, misja, nagrody, itd. Ale… zniknęły również niektóre udostępnione przez nas informacje i należy uzupełnić je jeszcze raz, aby Twój klient w dalszym ciągu mógł się z Tobą bez trudu skontaktować. Na moich profilach na przykład zniknął numer telefonu i adres e-mail, przez co musiałam wpisać je ponownie. Ważne stały się tzw. zdarzenia, w których dodawać możemy na przykład informacje o wprowadzeniu nowego zabiegu, zatrudnieniu nowego eksperta, udziale w ciekawym szkoleniu, itp.

Istotną informacją dla nas jest także fakt, że Facebook znowu obciął zasięgi. Nie lubi przede wszystkim filmów udostępnianych z YouTube’a, treści nie powodujących zaangażowania publiczności oraz usuwania zdjęć/filmów/postów już zamieszczonych. Dlatego, aby mieć większe dotarcie do odbiorców, warto zastosować się do nowych zasad, tzn. wrzucamy filmy i zdjęcia bezpośrednio na Facebook, publikujemy treści, które angażują publiczność (powodują polubienia, komentarze i udostępnienia) i wrzucamy przemyślane posty, żeby nie musieć ich usuwać i aby nie tracić zasięgu całego fanpage’a.

To tylko niektóre zmiany – wiele zmieniło się również w ustawieniach kampanii reklamowych, w statystykach filmów oraz w opcjach oznaczania zdjęć (nareszcie można oznaczać osoby prywatne na profilach firmowych). Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej na temat social mediów oraz marketingu internetowego, serdecznie zapraszam na moje szkolenia!

Zachęcam również do obserwowania mojego fanpage’a w serwisie Facebook, dzięki czemu zawsze będziesz na bieżąco z nowościami marketingowymi.

Marketing news odc. 1 "Co nowego w social media?" <3 <3 <3 O nowościach na Facebook'u po ostatnich (weekendowych) zmianach.

Opublikowany przez Edyta Babula – Szkolenia Marketingowe na 16 styczeń 2017