PORADY

DLACZEGO NIE SPRZEDAJESZ? TRZY NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY.

Wiele osób zwraca się do mnie z pytaniem, dlaczego produkty i usługi nie sprzedają się w takim stopniu, jak by tego chcieli. Sprawa wydaje się prosta: mamy porządną ofertę, super zabiegi, skuteczne produkty. Ale sprzedaż leży. DLACZEGO?

#1 CZY ZNASZ SWOJĄ OFERTĘ I JEJ WARTOŚĆ?

To, że ją przygotowałaś, nie oznacza że ją znasz. Ważne jest, abyście znali każdy produkt, każdy zabieg, jego mocne strony, działanie, korzyści płynące dla klienta oraz efekty pozabiegowe. Aby sobie ułatwić, przy budowaniu oferty warto skorzystać z materiałów reklamowych/marketingowych, które otrzymaliście od firmy, która sprzedała Wam zabieg, czy kosmetyki. Skoro Wy zakupiliście ten produkt/zabieg to znaczy, że coś Was w nim zachwyciło i przekonało. Jeżeli macie wątpliwości skorzystajcie z wiedzy handlowca tejże firmy. Aby zdobywać większe zamówienia w przyszłości, chętnie podzieli się z Wami swoją wiedzą i doradzi Wam na co zwrócić szczególną uwagę przy sprzedaży. Ze wszystkich informacji musicie wyciągnąć język korzyści dla klienta, wszystkie cechy produktu, problemy, które jest w stanie rozwiązać i wdrożyć je w sprzedaż na stronie www, w social mediach i w gabinecie.

#2 CZY WIERZYSZ W SWOJĄ OFERTĘ?

Często sprzedajesz coś, w co nie wierzysz, a Twój klient to wyczuwa. Nie wierzysz w coś, bo tego nie znasz, albo sprzedajesz coś bo jest modne, ale sama nie jesteś przekonana co do działania, czy do jakości. Dlatego warto jest dobrze poznać produkt i sprzedawać tylko te produkty i zabiegi, które są wysokiej jakości. Istotną rzeczą w tym punkcie jest to, abyście każdy zabieg i każdy produkt przetestowały na sobie lub na kimś znajomym. Tylko wtedy możecie zdefiniować, czy i jak coś działa. Będziecie miały obraz efektów, które nastąpiły – odczucia w trakcie zabiegu, kondycję skóry: napięcie, nawilżenie, rozjaśnienie, etc., ale również efekt wizualny, subiektywna opinia testującego, dodatkowe korzyści, np. relaksujący zapach, itp.

#3 CZY SŁUCHASZ KLIENTA?

Bardzo często popełniany w gabinetach błąd. Klientka przychodzi z konkretnym problemem, a Wy nie do końca rozumiecie o co jej chodzi, nie słuchacie jej i sprzedajecie zabiegi lub produkty na oślep, w ciemno. Dopytujcie klientów, zwłaszcza jeżeli coś jest dla Was niejasne. Aktywnie słuchajcie. Starajcie się rozwiązywać ich problemy, a nie sprzedawać czegokolwiek za wszelką cenę. Jeżeli zdefiniujecie problem, podsumujecie to, co klient do Was powiedział i zaproponujecie konkretne rozwiązanie, klient będzie wiedział, że ma do czynienia z ekspertem. Jeżeli jasno i wyraźnie zobrazujecie klientowi jakiego efektu może się spodziewać, po jakim czasie go osiągnie, po ilu zabiegach i jak długo efekt się utrzyma, to już w głowie pożegna się z tym problemem i kupi od Was  wszystko, co pozwoli mu osiągnąć zamierzony cel.

Podsumowując – sukces sprzedaży polega na znajomości oferty, wiary w sprzedawane produkty i usługi oraz na aktywnym słuchaniu klienta i rozwiązywaniu jego problemów.

Serdecznie zapraszam do obejrzenia filmu!

Marketing News odcinek 2.

Marketing News odcinek 2. <3 <3 <3 "Wiesz dlaczego nie sprzedajesz?" Trzy podstawowe błędy, które popełniamy w sprzedaży produktów i usług. #MarketingNews

Opublikowany przez Edyta Babula – Szkolenia Marketingowe na 23 styczeń 2017