PORADY

O RABATACH, RABACIKACH I INNYCH ZNIŻKACH SŁÓW KILKA.

O rabatach, rabacikach i innych zniżkach słów kilka. Czy warto? Kiedy warto? Komu warto?
Każdy z nas uwielbia dostawać coś za darmo, po zniżce lub zbierać punkty. Takie czasy – nikt nie lubi przepłacać. Ale przyzwyczajanie klientów do niższych cen może doprowadzić do bankructwa. Jak, gdzie i kiedy przyznać rabat oraz jak go wyliczyć?
Zasada 1. Cena zabiegu powinna być wyliczona tak, żebyś mogła zarobić udzielając nawet 30% rabatu.
Zasada 2. Ustal taki dzień lub dni w tygodniu, w którym zwykle masz mało klientów i na ten konkretny dzień daj rabat za zabiegi. Tą samą metodą możesz zrobić rabat na konkretne godziny, np. zabiegi przed południem 20% taniej. W ten sposób zapełnisz kalendarz.
Zasada 3. Rabaty nie są obowiązkowe. Jeśli chcesz prowadzić dochodowy biznes znajdź inne sposoby gratyfikowania klientów, np. do zabiegu henna i regulacja w prezencie, albo masaż twarzy. Jako prezent (zwany czasami gratisem, ale prezent lepiej brzmi) zawsze wybierajcie taką usługę dodatkową, która nie pochłania zbyt wiele czasu i pieniędzy, a będzie satysfakcjonująca dla klientki.

Zasada 4. Zrób konkurs dla klientek. Np. nagradzaj te klientki, które zostawiają u Ciebie najwięcej pieniędzy, czy też takie które chodzą najczęściej dodatkowym zabiegiem lub produktem do pielęgnacji domowej. Możesz sporządzić punktację za zabiegi i typować te, które nazbierały najwięcej punktów.
Zasada 5. Za zakup produktów do pielęgnacji domowej (od określonej kwoty) dodawaj prezent w postaci niedrogiego zabiegu (henna, masaż, zabieg urządzeniem, które Ci się zwróciło). Klientka będzie częściej przychodzić do Ciebie na zakupy i jeszcze będzie się chwalić, że dostała coś ekstra.

Komu rabat? Komu prezent?
– rabat nowej klientce
– prezent stałej klientce
Nowa klientka chce poznać Twój salon, Ciebie, nowy zabieg. Stała klientka ma już do Ciebie zaufanie, więc i tak przyjdzie, a że jest kobietą to kocha prezenty!

I pamiętamy: NIE ZANIŻAMY CEN!